zondag 18 maart 2018

Een rijbewijs halen..

Laten we dit blog over leren autorijden een luchtig beginnen, met het verhaal van een ervaringsdeskundige : Het verhaal van een jonge man over zijn ervaringen met rijlessen, rijexamen doen en alles wat daar bij komt kijken.

Ik vond dit verhaal op een ander Blogger blog :

Een rijbewijs halen

Het is nu iets meer dan een jaar geleden dat ik mijn rijbewijs heb gehaald. In mijn eindexamenjaar, vlak voor de examens, begon ik met lessen. Voor mijn theorie leerde ik niet. Mijn instructeur liet me de situaties zelf oplossen in de auto, wat voor mij veel beter werkte dan situaties uit een boek visualiseren. Wel had ik een CD-rom met een leuk spel erop: je zag een verkeerssituatie met meerdere weggebruikers, je moest aangeven wie er voorrang had, wie daarna, etc. en als je dat niet goed had, zag je hoe ze tegen elkaar knalden. Ook stonden er wat oefenexamens op die CD-rom. De dag voor het theorie-examen maakte ik er drie en voor alle drie zakte ik.

Een vriendin van mij en een jongen die we goed kenden deden het theorie-examen op dezelfde dag als ik. Terwijl we wachtten tot we de zaal binnen mochten, namen we wat zaken door. Zij wisten elk antwoord, ik wist letterlijk niets. Toch was ik degene die na het examen met een 'geslaagd'-papiertje naar buiten liep. Hoe dat kon weet ik nog steeds niet.  Lees verder >>


Het hele verhaal  : Een rijbewijs halen is te vinden op dit Blog



Geen opmerkingen:

Een reactie posten